top of page

"Διεκδικούμε ξανά την κυβερνητική προοπτική"

Έγινε ενημέρωση: 29 Μαρ

Συνέντευξη της Βουλευτή Π.Ε. Κοζάνης και Τομεάρχη Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. κ. Καλλιόπης Βέττα στο politic.gr και στον δημοσιογράφο Γιάννη Συμεωνίδη.



Ποιος είναι ο πραγματικός στόχος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στις ευρωεκλογές ύστερα από ένα ακόμα επεισοδιακό συνέδριο; Η δεύτερη θέση ή η αποφυγή της πολιτικής ρευστοποίησης;


-Ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει αποδείξει εδώ και αρκετά χρόνια, ήδη από το 2012, ότι έχει οργανική σχέση, σύνδεση και αναφορά με το εκλογικό σώμα, το οποίο του έχει εμπιστευτεί στο προκείμενο διάστημα, τον κυβερνητικό θώκο και την αξιωματική αντιπολίτευση, με πολύ υψηλά ποσοστά.


Σαφώς, το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών δεν μας ικανοποίησε, ωστόσο, η προσδοκία, η βούληση και το έργο όλων των στελεχών και μελών συντείνει προς την ανασύνδεση της σχέσης μας με την κοινωνία.


Θεωρώ ότι είναι κοινός στόχος, τόσο  του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ όσο και μεγάλου τμήματος της κοινωνίας, η ανάσχεση της δεξιάς, αυταρχικής και νεοφιλελεύθερης κυβερνητικής πολιτικής που οδηγεί σε μεγάλες ανισότητες, αδιαφορεί για την ακρίβεια και τον πληθωρισμό, κατακρημνίζει το κράτος δικαίου και υποβαθμίζει το περιβάλλον.


Σε αυτή την κατεύθυνση, σε αυτό το συμβόλαιο, απευθυνόμαστε προς τους πολίτες και διεκδικούμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερα εκλογικά ποσοστά για να δυναμώσουμε τις προοδευτικές και δημοκρατικές φωνές στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αλλά και να διεκδικήσουμε ξανά την κυβερνητική προοπτική.


Αυτός ήταν, είναι και θα είναι ο μοναδικός στόχος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, και είμαι πεπεισμένη ότι θα επιτευχθεί, αρχής γενομένης από τις ευρωεκλογές.


Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υποστηρίζει ένα μοντέλο βιώσιμο και φιλικό στους συντελεστές του τουρισμού, που θα ανταποκρίνεται στις νέες επιθυμίες των τουριστών όπως ο εναλλακτικός και θεματικός τουρισμός και κυρίως ο βιωματικός.


Γιατί είναι κακό να λειτουργούν ιδιωτικά πανεπιστήμια όταν ήδη λειτουργούν ιδιωτικά κολέγια και σχολεία, αν υπάρχουν αυστηρές νομικές προϋποθέσεις;


-Η πρώτη, θεσμική απάντηση είναι γιατί η θέσπιση ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι ενάντια στο Σύνταγμα. Το άρθρο 16, και ιδιαίτερα οι παράγραφοι, 5, 6 και 8 είναι σαφείς: «Ιδιωτικά ή “μη κρατικά» ή οποιουδήποτε άλλου είδους πανεπιστήμια που δεν είναι αυτοδιοικούμενα Ν.Π.Δ.Δ. με καθηγητές δημόσιους λειτουργούς, δεν μπορούν να υπάρξουν χωρίς συνταγματική αναθεώρηση».


Εξάλλου, θυμάστε πολύ καλά, τις διαμαρτυρίες και τις παραδοχές των βουλευτών της ΝΔ όλα τα προηγούμενα χρόνια, ότι δεν μπορούσε να ανοίξει η συζήτηση για λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων στην χώρα μας, χωρίς την τροποποίηση του άρθρου 16. Τι άλλαξε από τότε κ. Συμεωνίδη; Τίποτε, εκτός από την ανερυθρίαστη και κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος από την κυβέρνηση. Μια παραβίαση, που μπορεί να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου για μια σειρά από αντισυνταγματικές, αντιθεσμικές και, εν τέλει, αντιδημοκρατικές πρακτικές.


Σε μια ευνομούμενη χώρα η συζήτηση θα έληγε εδώ. Ωστόσο, για να απαντήσω και στο ερώτημά σας, θα αναφερθώ στα πολιτικά μας επιχειρήματα ενάντια στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.


Πρώτα, από όλα, η συζήτηση πρέπει να ξεκινήσει με το ερώτημα της μη ενίσχυσης των δημόσιων πανεπιστημίων, που βρίσκονται στην τελευταία θέση της Ευρώπης, σε επιστημονικό και ερευνητικό προσωπικό, αναλογία καθηγητών και φοιτητών και παροχές. Εκεί η κυβέρνηση κωφεύει.


Ωστόσο, η σύσταση ιδιωτικών πανεπιστημίων θα οδηγήσει:

  • Στην εξυπηρέτηση των ιδιωτικών funds που ήδη γνωρίζουν– πώς άραγε;- τις προθέσεις της κυβέρνησης.

  • Στην αποδιάρθρωση των δημόσιων πανεπιστήμιων και δη των περιφερειακών.

  • Στην απαξίωση των δημοσίων σχολείων, καθώς πολλοί μαθητές θα έχουν την «εύκολη διέξοδο» των ιδιωτικών πανεπιστημίων, με διαβρωτικό αποτέλεσμα για την καθημερινότητα στα σχολεία.

  • Στην υπερχρέωση των νοικοκυριών, με υπέρογκα φοιτητικά δάνεια, πρόβλημα που απασχολεί ήδη όλο τον δυτικό κόσμο.

  • Στο εμπόριο ελπίδας για φοίτηση σε σχολές χαμηλού επιπέδου με πολύ λιγότερα μόρια από ό,τι τα δημόσια πανεπιστήμια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επίπεδο σπουδών.

Εν κατακλείδι, όπως έχω τονίσει, η κυβέρνηση συνεχίζει στον ίδιο δρόμο που είχε χαράξει  με τη μείωση των εισακτέων, την λαιμητόμο της Ε.Β.Ε., την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους κολεγίων, την κατάργηση των διετών προγραμμάτων και άλλες παρόμοιες, αντικοινωνικές πρωτοβουλίες.


Η κατάλυση του Συντάγματος, με την λειτουργία των αμφιβόλου ποιότητας ιδιωτικών πανεπιστημίων και την απαξίωση των δημοσίων, είναι το τελευταίο επεισόδιο στην αλυσίδα της στοχευμένης, συνειδητής απαξίωσης του δημόσιου συμφέροντος στην χώρα μας.

Κι αυτή την εξέλιξη όχι μόνο δεν μπορούμε να την αποδεχθούμε, αλλά θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να τη σταματήσουμε.


Σε αδρές γραμμές, ποιο είναι το σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τον τουρισμό;


-Πρώτα από όλα, να μιλήσουμε με ειλικρίνεια και να παραδεχτούμε ότι το σημερινό μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης έχει φτάσει στα όριά του, απαξιώνοντας το προϊόν, εξαθλιώνοντας τους εργαζομένους και ναρκοθετώντας το περιβάλλον.


Ο τουρισμός αποτελεί αναμφισβήτητα κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης, ωστόσο, για να πετύχει τον ρόλο του, χρειάζεται ένα νέο διαφοροποιημένο και ποιοτικά ανώτερο τουριστικό μοντέλο που θα βασίζεται και θα αναδεικνύει τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ υποστηρίζει ένα μοντέλο βιώσιμο και φιλικό στους συντελεστές του τουρισμού, που θα ανταποκρίνεται στις νέες επιθυμίες των τουριστών όπως ο εναλλακτικός και θεματικός τουρισμός και κυρίως ο βιωματικός.


Προϋπόθεση είναι η κινητοποίηση του συνόλου της κοινωνίας προς την επίτευξη της τουριστικής εμπειρίας και η δικαιότερη διανομή των οικονομικών ωφελειών.

Ειδικότερα, αλλά όχι περιοριστικά θέτουμε τις κάτωθι αρχές:


•Βιώσιμες και πράσινες επιχειρήσεις, χρηματοδότηση για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

•Ικανοποιητικά εισοδήματα και αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας.

•Προστασία των εργαζομένων.- Ευημερία και ποιότητα ζωής στις τοπικές κοινωνίες.

•Ικανοποίηση των καταναλωτών- τουριστών.

•Προστασία και διατήρηση του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου της χώρας.

•Προστασία και ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του τουριστικού προορισμού, χρήση της τεχνολογίας για την εξέλιξη και προώθησή του.

•Ορθή διαχείριση του προορισμού.

•Αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της βραχυχρόνιας μίσθωσης.

•Διασύνδεση του τουρισμού με άλλους κρίσιμους κλάδους της εθνικής και τοπικής οικονομίας και ιδιαίτερα με τον πρωτογενή τομέα.

•Οι εργαζόμενοι και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό λαμβάνονται ως ισότιμοι εταίροι στην εκπόνηση του νέου τουριστικού μοντέλου και της ανάπτυξης που θέλουμε για τη χώρα.

•Περισσότερες σύγχρονες, καινοτόμες και δυνατές ΜμΕ.

•Υποδομές: ασφαλείς και «πράσινες» μεταφορές και υποδομές.

•Υιοθέτηση από τις επιχειρήσεις του κλάδου των ESG κριτηρίων: environment (περιβάλλον), society (κοινωνία), (governance) διακυβέρνηση.


Με αυτές τις αρχές που έθεσα συνοπτικά ο τουρισμός μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, με αναβαθμισμένο ρόλο, ποιότητα και δυναμισμό. Ο χρόνος, δεν είναι με το μέρος μας, ήδη έπρεπε να έχουμε αλλάξει ρότα και μοντέλο. Ωστόσο, η μόνη λύση, η μόνη βιώσιμη προοπτική είναι αυτή που σας περιέγραψα, γεγονός που είναι πλέον κτήμα και κοινή πεποίθηση όλων των ανθρώπων του χώρου.


Υπάρχουν τα χρήματα κι ο χρόνος ώστε η απολιγνιτοποίηση να μην σημάνει την ερημοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας;


-Αυτή την ερώτηση πρέπει να την απευθύνετε στους αυτουργούς της, καταστρεπτικής για την Δυτική Μακεδονία, απολιγνιτοποίησης. Στον πρωθυπουργό, πρώτιστα, που χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και τις ανάγκες της, εξήγγειλε το κλείσιμο των μονάδων για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του φυσικού αερίου, λέγοντας ανερυθρίαστα ότι οι κάτοικοι της περιοχής «πρέπει να βρουν κάτι άλλο να κάνουν».


Και, βέβαια, σε όλα τα υπόλοιπα κυβερνητικά και κομματικά στελέχη που ασμένως υποτάχτηκαν συναίνεσαν, υπερθεμάτισαν σε αυτή την βίαιη και ζοφερή επιλογή.


Πρέπει, για να απαντήσω στο ερώτημά σας σχετικά με τις προοπτικές της περιοχής, να ξεκινήσουμε πρώτα, από την παραδοχή ότι η βίαιη απολιγνιτοποίηση που επέβαλε η ΝΔ- αδιαφορώντας για τις κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές συνέπειες, την ανεργία, τις υποδομές κ.λπ.- έχει αποτύχει.


Όπως έχω αναφέρει ξανά, μια σειρά από δείκτες, δημογραφικά και πληθυσμιακά στοιχεία, ο πρωτογενής και δευτερογενής τομέας, το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, υποφέρουν από την απαξίωση που επέφερε η κυβερνητική απόφαση για επέκταση του φυσικού αερίου, ενός ορυκτού καυσίμου, στην χώρα.


Χρειάζεται, πρώτιστα, μια συνολική αναδιαμόρφωση της περιοχής, με ειδικά κίνητρα και παροχές για τους πολίτες– που να εφαρμοστούν στην πράξη, με προστιθέμενη αξία για την Δυτική Μακεδονία, όχι για τους «επενδυτές»-, μέριμνα για το περιβάλλον, τα εδάφη και τον πρωτογενή τομέα και ρεαλιστικό Ειδικό Χωροταξικό για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.

Αν υπάρξει αυτή η εξέλιξη, μπορεί να μετριαστούν οι επιπτώσεις της τελευταίας δραματικής πενταετίας και να αλλάξει η ρότα της Δυτικής Μακεδονίας


Δεν είμαι αισιόδοξη, αλλά αθροίζω τις δυνάμεις μου με όσες και όσους έχουν την επιθυμία και την βούληση να αλλάξουν το πεπρωμένο της περιοχής, για ένα καλύτερο και συμπεριληπτικό μέλλον, για μια βιώσιμη, κοινωνικά δίκαιη και περιβαλλοντικά ισόρροπη μετάβαση.


Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη εδω.









11 Προβολές0 Σχόλια

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page