top of page

"Η εκπαιδευτική κοινότητα βιώνει ξανά τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις και τις ιδεοληψίες της κυβέρνησης"


Άρθρο της Βουλευτή Π.Ε. Κοζάνης κ. Καλλιόπης Βέττα για την επανέναρξη των σχολείων και της δια ζώσης εκπαίδευσης:


"Η πλήρης επανέναρξη των σχολείων την Δευτέρα, έπειτα από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν τον Φεβρουάριο, αποτελεί μια ημέρα αισιοδοξίας και χαράς για τους μαθητές και τους γονείς τους, όπως βέβαια για τους δασκάλους και τους καθηγητές, καθώς η δια ζώσης εκπαίδευση, κοινωνικοποίηση και επικοινωνία είναι αναντικατάστατη.

Ωστόσο, με ευθύνη της κυβέρνησης, το άνοιγμα των σχολείων εξελίχθηκε για μια ακόμη φορά σε φαρσοκωμωδία. Τα σχολεία άνοιξαν ακριβώς όπως είχαν κλείσει, χωρίς αραίωση μαθητών και εκ περιτροπής μαθήματα, χωρίς εν ολίγοις κάποιο σημαντικό μέτρο αποτροπής της πανδημίας.

Οι τραγελαφικές καταστάσεις συνεχίστηκαν με το self test το οποίο αποτελεί ένα χρήσιμο, αλλά συμπληρωματικό εργαλείο για την προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκαν τα εξής φαινόμενα:

- Διαθέσιμα τεστ για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δεν υπήρχαν σε όλη την Ελλάδα, την στιγμή μάλιστα που η κυβέρνηση υποσχόταν 4 δωρεάν τεστ το μήνα για όλους τους κατοίκους της χώρας.

- Το σύστημα καταγραφής των αποτελεσμάτων δεν λειτούργησε την Κυριακή, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλα προβλήματα, εκνευρισμός και καθυστερήσεις.

- Εκατοντάδες μαθητές είδαν τα τεστ τους να είναι ψευδώς θετικά, γεγονός που δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση στους ίδιους και τους γονείς τους.

Η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο συνεχίζει στον ίδιο ρυθμό, με αλλοπρόσαλλες και ακατανόητες αποφάσεις, ολιγωρώντας για την υγεία και την ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας. Υπενθυμίζουμε, ότι μόνο τους τελευταίους μήνες έχουν σημειωθεί τα παρακάτω:

- Έλλειψη οποιασδήποτε μέριμνας για αραίωση των μαθητών, αντιθέτως είχαμε νομοθετική ρύθμιση για αύξηση των μαθητών ανά τμήμα μέσα στην πανδημία (!)

- Καμία απόφαση για προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών και εύρεση κατάλληλων διαθέσιμων χώρων για την διεξαγωγή μαθημάτων

- Εκπαιδευτικοί και μαθητές δεν είχαν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, είτε λόγω προβλημάτων του συστήματος, είτε γιατί δεν είχαν τον αναγκαίο εξοπλισμό

- Φιάσκο με τις προστατευτικές μάσκες (που αρχικά δε ήθελε η Υπουργός να τις διαθέσει, έπειτα την επανέφεραν στην τάξη άλλοι Υπουργοί, η διαδικασία ήταν προβληματική με μάσκες-αερόστατα και, εν τέλει, όλο το μέτρο φυλλορρόησε)

- Φιάσκο, επίσης, με τα voucher για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού, μια διαδικασία που υλοποιήθηκε με μεγάλη καθυστέρηση καθώς είναι ακόμα σε εξέλιξη τη στιγμή που η τηλεκπαίδευση – βασική αφορμή για το μέτρο- έχει ολοκληρωθεί!

- Αστόχαστες αποφάσεις με το άνοιγμα και το κλείσιμο των σχολείων: Από το «είναι απολύτως ασφαλή» τον Σεπτέμβριο, περάσαμε στο κλείσιμο της δευτεροβάθμιας λίγες εβδομάδες μετά («γιατί οι έφηβοι μεταδίδουν τον ιό»), έπειτα των δημοτικών («γιατί οι γονείς συνωστίζονται»), μετά ξανά στο άνοιγμα της πρωτοβάθμιας «οι άνω των 15 οι πιο επικίνδυνοι μεταδότες», έπειτα στο κλείσιμο τους γιατί δεν υπήρχαν διαθέσιμες ΜΕΘ, έπειτα ξανά στο άνοιγμα «γιατί ήρθαν τα self test». Αν δεν ήταν τραγική η διαχείριση, θα προκαλούσε το γέλιο των πολιτών και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Παράλληλα, το ίδιο διάστημα, η κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας φρόντισαν με μεγάλη επιμέλεια να συνεχίσουν το «μεταρρυθμιστικό» τους έργο, νομοθετώντας εκτός των άλλων τα εξής:

- Χαριστικές ρυθμίσεις προς τα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία και τους σχολάρχες τους, οι οποίοι, κατά δημόσια δήλωση τους, χρηματοδοτούσαν τη ΝΔ αποσκοπώντας στα προφανή ανταλλάγματα

- Στην τεχνική εκπαίδευση, τα δημόσια ΙΕΚ και τα εσπερινά λύκεια, η κυβέρνηση κινείται με μια λογική στοχευμένης υποβάθμισης, περικόπτοντας κατακτήσεις, βάζοντας εμπόδια, υποχρηματοδώντας δομές κλπ.

- Με μία αιφνιδιαστική τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο υποχρέωσε τα επιμελητήρια της χώρας να εγγράφουν απόφοιτους ιδιωτικών κολεγίων στα μητρώα τους, αποδίδοντας τους πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα

- Με την θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, χιλιάδες νέες και νέοι (περίπου 24.000) δεν θα εισαχθούν φέτος στα δημόσια Πανεπιστήμια σε μια εποχή πανδημίας και αναταράξεων και θα στραφούν, με ότι συνέπειες έχει για τον οικογενειακό προγραμματισμό, προς ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές.

Τέλος, σε μια επίδειξη κυνισμού και αλαζονείας, σύμβουλος του Πρωθυπουργού, με μια αδιανόητη δήλωση, υποστήριξε πως οι κάτοχοι διδακτορικού δεν έχουν όρεξη για δουλειά, απαξιώνοντας την επίμοχθη εργασία τους και τις πολυετείς σπουδές τους.

Στη Δυτική Μακεδονία, ειδικότερα, η αναστολή λειτουργίας των 6 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων που είχε συμπεριλάβει στον ακαδημαϊκό χάρτη ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν μόνο η αρχή. Ακολούθησαν οι μηδενικές προσλήψεις καθηγητών στο Π.Δ.Μ., παρά την υποτιθέμενη ρήτρα δίκαιης μετάβασης, ενώ το τελειωτικό χτύπημα δόθηκε με την θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής η οποία θα συρρικνώσει τον αριθμό των φοιτητών ήδη από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και θα οδηγήσει σταδιακά στο κλείσιμο τμημάτων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, θεωρεί ότι η δημόσια εκπαίδευση αποτελεί στρατηγική και αναπαλλοτρίωτη αξία για την κοινωνία, δεν είναι ένα εμπόρευμα προς πώληση. Για τον ίδιο λόγο, πιστεύουμε ότι η εκπαιδευτική κοινότητα αξίζει τον σεβασμό και την αταλάντευτη στήριξη στην προσπάθεια της για προσωπική βελτίωση και ανόρθωση της δημόσιας Παιδείας.

Με παρέμβασή του, ο Αλέξης Τσίπρας ζήτησε την αναστολή της εφαρμογής των αλλαγών στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ακριβώς για να αρθούν οι δυσχέρειες που έχουν προκληθεί, σε μια εξαιρετικά δύσκολη συνθήκη για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων.

Περιμένουμε, έστω και χωρίς πολλές ελπίδες, ότι η κυβέρνηση θα αφουγκραστεί την εκπαιδευτική κοινότητα, θα αναστείλει τις αλλαγές που ψήφισε τον Φεβρουάριο και θα συμβάλλει στην αποκατάσταση του κλίματος, εν όψει και των εξετάσεων που θα λάβουν χώρα σε λίγες εβδομάδες.

Η Παιδεία δεν προσφέρεται για νεοφιλελεύθερους πειραματισμούς, σε μια εποχή μάλιστα που, διεθνώς, το παράδειγμα αλλάζει με την υιοθέτηση παρεμβατικών πολιτικών για την στήριξη των δημοσιών πυλώνων.

Όπως αποδείχτηκε και με την δημόσια Υγεία, η οποία στήριξε και στηρίζει ακόμη τους πολίτες της χώρας, η δημόσια Παιδεία αξίζει τον σεβασμό, την ενίσχυση και την αναβάθμιση από την Πολιτεία.

Μόνο έτσι θα εκπληρωθούν τα ιδανικά των ίσων ευκαιριών, της ισονομίας, της δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης, για όλες και όλους.

Δεν είναι πολυτέλεια, ούτε εμμονή: το χρωστάμε στο παρόν και το μέλλον αυτής της χώρας, τη νεολαία, που τόσα χτυπήματα έχει δεχθεί το τελευταίο διάστημα.

Ας της δώσουμε μια χείρα βοηθείας, μια προοπτική, μια ελπίδα.

Το αξίζει και το δικαιούται."



Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο εδώ και εδώ.

10 Προβολές0 Σχόλια

Comentários


Os comentários foram desativados.
bottom of page