"Η εκπαιδευτική κοινότητα βιώνει ξανά τις αλλοπρόσαλλες αποφάσεις και τις ιδεοληψίες της κυβέρνησης"


Άρθρο της Βουλευτή Π.Ε. Κοζάνης κ. Καλλιόπης Βέττα για την επανέναρξη των σχολείων και της δια ζώσης εκπαίδευσης:


"Η πλήρης επανέναρξη των σχολείων την Δευτέρα, έπειτα από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν τον Φεβρουάριο, αποτελεί μια ημέρα αισιοδοξίας και χαράς για τους μαθητές και τους γονείς τους, όπως βέβαια για τους δασκάλους και τους καθηγητές, καθώς η δια ζώσης εκπαίδευση, κοινωνικοποίηση και επικοινωνία είναι αναντικατάστατη.

Ωστόσο, με ευθύνη της κυβέρνησης, το άνοιγμα των σχολείων εξελίχθηκε για μια ακόμη φορά σε φαρσοκωμωδία. Τα σχολεία άνοιξαν ακριβώς όπως είχαν κλείσει, χωρίς αραίωση μαθητών και εκ περιτροπής μαθήματα, χωρίς εν ολίγοις κάποιο σημαντικό μέτρο αποτροπής της πανδημίας.

Οι τραγελαφικές καταστάσεις συνεχίστηκαν με το self test το οποίο αποτελεί ένα χρήσιμο, αλλά συμπληρωματικό εργαλείο για την προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκαν τα εξής φαινόμενα:

- Διαθέσιμα τεστ για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δεν υπήρχαν σε όλη την Ελλάδα, την στιγμή μάλιστα που η κυβέρνηση υποσχόταν 4 δωρεάν τεστ το μήνα για όλους τους κατοίκους της χώρας.

- Το σύστημα καταγραφής των αποτελεσμάτων δεν λειτούργησε την Κυριακή, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν μεγάλα προβλήματα, εκνευρισμός και καθυστερήσεις.

- Εκατοντάδες μαθητές είδαν τα τεστ τους να είναι ψευδώς θετικά, γεγονός που δημιούργησε μεγάλη αναστάτωση στους ίδιους και τους γονείς τους.

Η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο συνεχίζει στον ίδιο ρυθμό, με αλλοπρόσαλλες και ακατανόητες αποφάσεις, ολιγωρώντας για την υγεία και την ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας. Υπενθυμίζουμε, ότι μόνο τους τελευταίους μήνες έχουν σημειωθεί τα παρακάτω:

- Έλλειψη οποιασδήποτε μέριμνας για αραίωση των μαθητών, αντιθέτως είχαμε νομοθετική ρύθμιση για αύξηση των μαθητών ανά τμήμα μέσα στην πανδημία (!)

- Καμία απόφαση για προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών και εύρεση κατάλληλων διαθέσιμων χώρων για την διεξαγωγή μαθημάτων

- Εκπαιδευτικοί και μαθητές δεν είχαν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, είτε λόγω προβλημάτων του συστήματος, είτε γιατί δεν είχαν τον αναγκαίο εξοπλισμό

- Φιάσκο με τις προστατευτικές μάσκες (που αρχικά δε ήθελε η Υπουργός να τις διαθέσει, έπειτα την επανέφεραν στην τάξη άλλοι Υπουργοί, η διαδικασία ήταν προβληματική με μάσκες-αερόστατα και, εν τέλει, όλο το μέτρο φυλλορρόησε)

- Φιάσκο, επίσης, με τα voucher για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού, μια διαδικασία που υλοποιήθηκε με μεγάλη καθυστέρηση καθώς είναι ακόμα σε εξέλιξη τη στιγμή που η τηλεκπαίδευση – βασική αφορμή για το μέτρο- έχει ολοκληρωθεί!

- Αστόχαστες αποφάσεις με το άνοιγμα και το κλείσιμο των σχολείων: Από το «είναι απολύτως ασφαλή» τον Σεπτέμβριο, περάσαμε στο κλείσιμο της δευτεροβάθμιας λίγες εβδομάδες μετά («γιατί οι έφηβοι μεταδίδουν τον ιό»), έπειτα των δημοτικών («γιατί οι γονείς συνωστίζονται»), μετά ξανά στο άνοιγμα της πρωτοβάθμιας «οι άνω των 15 οι πιο επικίνδυνοι μεταδότες», έπειτα στο κλείσιμο τους γιατί δεν υπήρχαν διαθέσιμες ΜΕΘ, έπειτα ξανά στο άνοιγμα «γιατί ήρθαν τα self test». Αν δεν ήταν τραγική η διαχείριση, θα προκαλούσε το γέλιο των πολιτών και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Παράλληλα, το ίδιο διάστημα, η κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας φρόντισαν με μεγάλη επιμέλεια να συνεχίσουν το «μεταρρυθμιστικό» τους έργο, νομοθετώντας εκτός των άλλων τα εξής:

- Χαριστικές ρυθμίσεις προς τα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία και τους σχολάρχες τους, οι οποίοι, κατά δημόσια δήλωση τους, χρηματοδοτούσαν τη ΝΔ αποσκοπώντας στα προφανή ανταλλάγματα

- Στην τεχνική εκπαίδευση, τα δημόσια ΙΕΚ και τα εσπερινά λύκεια, η κυβέρνηση κινείται με μια λογική στοχευμένης υποβάθμισης, περικόπτοντας κατακτήσεις, βάζοντας εμπόδια, υποχρηματοδώντας δομές κλπ.

- Με μία αιφνιδιαστική τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο υποχρέω