top of page

Η ηγεσία του Υπ. Πολιτισμού εξυπηρετει αποκλειστικά τα οργανωμένα συμφέροντα των ελίτ που εκπροσωπεί


Κοινή δήλωση της Βουλευτή Κοζάνης κ. Καλλιοπης Βεττα και της Βουλευτή Αχαΐας και Τομεάρχη Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κ. Σιας Αναγνωστοπούλου για την απάντηση του ΥΠΠΟΑ σε κοινοβουλευτική τους ερώτηση σχετικά με την άνιση κατανομή πόρων για την περιφερειακή ανάπτυξη και στήριξη του Σύγχρονου Πολιτισμού:


«Με δυσάρεστη έκπληξη διαπιστώσαμε για μια ακόμη φορά ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού επιχειρεί να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα για να καλύψει την ένδεια των επιχειρημάτων και την ανυπαρξία της πολιτικής της σχετικά με την ανάπτυξη και στήριξη του Σύγχρονου Πολιτισμού στην περιφέρεια της χώρας.


Παρά την εμφανώς δηκτική κριτική του αρμόδιου Υφυπουργού για τα νομοσχέδια του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και την παραληρηματική του απαρίθμηση/απάντηση των όσων ακόμα... σχεδιάζει να κάνει πράξη τρία χρόνια μετά τις εκλογές του 2019, η πραγματικότητα είναι αμείλικτη και τα στοιχεία βοούν για την τραγικά άνιση κατανομή πόρων και την ελλιπέστατη στήριξη του σύγχρονου πολιτισμού σε περιφερειακό επίπεδο. Εθνική πολιτική όμως για τον σύγχρονο πολιτισμό σημαίνει πρωτίστως στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης, διαχείρισης και περιφερειακής πολιτισμικής πολιτικής με στόχο την διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων, στα πολιτισμικά αγαθά,

Άλλωστε η αδιαφορία του ΥΠΠΟΑ εν γένει για τον σύγχρονο πολιτισμό και τους ανθρώπους του αναδείχτηκε εμφατικά την περίοδο της πανδημίας, ενώ ακόμα και τα στοιχεία που κατέθεσε ο ίδιος ο Υφυπουργός πρόσφατα στη Βουλή καταδεικνύουν ότι οι τακτικές και έκτακτες επιχορηγήσεις στον τομέα του Σύγχρονου Πολιτισμού είναι μειωμένες περίπου κατά 8.000.000 ευρώ το 2021 σε σχέση με το 2020. Παράλληλα, όλοι οι πόροι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) κατευθύνθηκαν σχεδόν αποκλειστικά στην Εθνική Πινακοθήκη, που επιχορηγήθηκε και από εκεί με επιπλέον 2.200.000 ευρώ, σε αντίθεση με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που ενίσχυε μέσα από το ΠΔΕ τη δράση και τη λειτουργία δεκάδων πολιτιστικών φορέων, κυρίως στην περιφέρεια.

Πέρα όμως από τα παραπάνω που καταδεικνύουν τις στρατηγικές επιλογές και στοχεύσεις της κυβέρνησης της ΝΔ, τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι ακόμα και οι μεγάλοι εποπτευόμενοι πολιτιστικοί οργανισμοί με έδρα τη Θεσσαλονίκη (ΚΘΒΕ, ΚΩΘ, MoMUS κ.ά.) επιχορηγήθηκαν με 6.000.000 ευρώ λιγότερα το 2021 σε σχέση με το 2020 ενώ και στους λοιπούς περιφερειακούς πολιτιστικούς οργανισμούς (ΔΗΠΕΘΕ, περιφερειακά φεστιβάλ κλπ), η στήριξη του ΥΠΠΟΑ υπήρξε για μια ακόμη φορά πενιχρή, με τις επιχορηγήσεις του να είναι μειωμένες το 2021 περίπου κατά 1.000.000 ευρώ.

Τα, δε, αναλυτικά στοιχεία είναι συντριπτικά: Οι επιχορηγήσεις των εποπτευόμενων και τακτικώς επιχορηγούμενων πολιτιστικών οργανισμών με έδρα την Αθήνα ήταν σχεδόν τριπλάσιες κατά το 2020 έναντι εκείνων όλης της υπόλοιπης επικράτειας (68 έναντι 23 εκατομμυρίων), ενώ και κατά το 2021 αυτές τετραπλασιάστηκαν! (66 έναντι 17 εκατομμυρίων).


Υπενθυμίζουμε, τέλος, ότι συνολικά ο προϋπολογισμός του ΥΠΠΟΑ για το 2020 ήταν ήδη μειωμένος σε σχέση με εκείνον του 2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κατά 14 εκατομμύρια ευρώ και έκτοτε μειώνεται κάθε χρόνο.

Πιθανόν αυτό εξηγεί και τη σκοπιμότητα της ακατανόητης και αυθαίρετης επιλογής του 2018 σαν έτος σύγκρισης για την παρουσίαση των επιχορηγήσεων 2020 και 2021. Ωστόσο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού μπορεί να κάνει συγκρίσεις με όποια μνημονιακή χρονιά θέλει (ακόμα και του 2014) για να ικανοποιήσει το αφήγημά της, αλλά δεν μπορεί να πείσει πλέον κανέναν ότι η πολιτική της δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο τα μεγάλα και οργανωμένα συμφέροντα των ελίτ που εκπροσωπεί η ίδια και ολόκληρη η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας

Επισυνάπτονται τα αναλυτικά στοιχεία για τις επιχορηγήσεις των ετών 2020 και 2021, όπως κατατέθηκαν στον κοινοβουλευτικό έλεγχο αλλά παραδόξως (;) δεν αναρτήθηκαν στον σχετικό ιστότοπο της Βουλής των Ελλήνων για πλήρη ενημέρωση των πολιτών.






11 Προβολές0 Σχόλια

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page