"Η κοινωνία διεκδικεί τον Πολιτισμό που της αξίζει, ενάντια στις επιλογές της κυβέρνησης"


Δήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού - Επίσκεψη στο Καλλιτεχνικό σχολείο Κοζάνης.



Η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Π.Ε. Κοζάνης κ. Καλλιόπη Βέττα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού, δήλωσε :

«Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα για τον Πολιτισμό, την Πολιτισμική Διαφορετικότητα και τον Διάλογο βρίσκει την χώρα μας να την υποδέχεται με αντικοινωνικές πολιτικές, οπισθοχώρηση και αποδόμηση των κοινωνικών κεκτημένων στο πεδίο του πολιτισμού, τόσο σε πραγματικό όσο και σε συμβολικό επίπεδο. Την υποδέχεται με επιλογές που εχθρεύονται την ελεύθερη έκφραση αλλά και τους ίδιους τους ανθρώπους του πολιτισμού, που αφέθηκαν μόνοι στην κρίση και στην πανδημία. Την υποδέχεται με πολιτικές που επιδιώκουν φίμωση και ταπείνωση της ανεξάρτητης καλλιτεχνικής δημιουργίας στο πεδίο του σύγχρονου πολιτισμού, σφράγισμα της συλλογικής μνήμης και καταστροφές μνημείων στο πεδίο της πολιτιστικής κληρονομιάς. Όσο όμως η κυβέρνηση θα επιχειρεί συνεχώς να προσβάλει και να διαστρέφει την αντίληψη της κοινωνίας για τον πολιτισμό και την κληρονομιά της, τόσο η κοινωνία θα αντιδρά και θα τιμά μέρες σαν την σημερινή, διεκδικώντας και δημιουργώντας τον πολιτισμό που της αξίζει. Θέτοντας στο περιθώριο τους εχθρούς της μνήμης και της πολιτιστικής δημιουργίας του λαού μας.»

Παράλληλα, η κ. Βέττα συνοδευόμενη από τον Πρόεδρο του Τοπικού συμβουλίου Νέου Κλείτου κ. Κώστα Κορκοτίδη επισκέφθηκε το Καλλιτεχνικό Σχολείο Κοζάνης που λειτουργεί στον οικισμό από το 2018. Συναντήθηκε με τον διευθυντή κ. Γρήγορη Κοντό και το Σύλλογο διδασκόντων και αντάλλαξαν απόψεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα καλλιτεχνικά σχολεία.

Βασικό πρόβλημα είναι η μεγάλη καθυστέρηση στις προσλήψεις εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων οι οποίες γίνονται με το τέλος του Α΄ τετραμήνου ή δεν πραγματοποιούνται καθόλου.

Επίσης, συζητήθηκαν τα προσκόμματα με την τηλεκπαίδευση, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο κτηριακό ζήτημα που θα αντιμετωπίσει το σχολείο στην πλήρη εξέλιξή του

Τέλος, συνομολογήθηκε ότι το καλλιτεχνικό σχολείο μπορεί να διαδραματίσει ιδιαίτερο ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς ολοκληρώνει πολύπλευρα την προσωπικότητα των παιδιών, δίνοντας διέξοδο σε μαθητές με ιδιαίτερες κλίσεις και προοπτικές.