top of page

"Πρέπει να σταματήσει η πλήρης παραχώρηση στην αγοραία λογική, να στηριχθεί ο δημόσιος τομέας και το κράτος να ανακτήσει τον καθοδηγητικό του ρόλο"

Ομιλία της Καλλιόπης Βέττα στη Βουλή για την επαγγελματική εκπαίδευση.





Η Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης και Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. κ. Καλλιόπη Βέττα μίλησε στη Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση.



Η κ. Βέττα απάντησε, αρχικά, στις εξαγγελίες για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση ανακάλυψε πολύ αργά το φαινόμενο της αισχροκερδείας και τόνισε ότι οι παρεμβάσεις είναι ημίμετρα καθώς ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα είναι ο δεύτερος υψηλότερος στην Ευρώπη ενώ, μόνο την τελευταία διετία, οι τιμές των τροφίμων έχουν αυξηθεί κατά 25%.


Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο επισημαίνοντας εξαρχής ότι πρόκειται για μια πλήρης παραχώρηση στην αγοραία λογική, χωρίς όραμα, στήριξη δημόσιων δομών και παρεμβατικό ρόλο του κράτους. Αντιθέτως, όπως τόνισε: «Σε μια ιδανική συνθήκη για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, η νομοθετική και εκτελεστική εξουσία θα έπρεπε να συνεκτιμήσουν τις επαγγελματικές ανάγκες αυξάνοντας την χρηματοδότηση, να ελαχιστοποιήσουν τις θεσμικές και διοικητικές εκκρεμότητες, να εκσυγχρονίσουν τις υποδομές και τα σχολικά προγράμματα και να επενδύσουν στην μαθητεία και την πρακτική άσκηση, ενσωματώνοντας τα ευρωπαϊκά κεκτημένα και τις οικείες βέλτιστες πρακτικές»

 

Έπειτα, ανέδειξε τα προβληματικά σημεία του νομοσχεδίου, επισημαίνοντας ότι δημιουργεί εργατικό δυναμικό χαμηλών προσόντων, με ενδεχόμενο κλείσιμο ΕΠΑ.Λ. και συρρίκνωση ειδικοτήτων. Παράλληλα, τόνισε ότι η μόνη μεταρρύθμιση για τα Ι.Ε.Κ. είναι η μετονομασία τους, ενώ για την δημιουργία κέντρων συντονισμού ανέφερε ότι θα επιφέρουν μεγάλη διοικητική και εκπαιδευτική επιβάρυνση σε έναν κλάδο που δεν έχει ξεχάσει την διαθεσιμότητα 2.500 καθηγητών από τη Ν.Δ, οι οποίοι επέστρεψαν στις δουλειές τους με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ..

 

Ωστόσο, όπως τόνισε το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αδιαμεσολάβητη σχέση με την αγορά, όπου είναι πιθανόν να δημιουργήσει κατά παραγγελία ειδικότητες, χωρίς το εποπτικό και καθοδηγητικό ρόλο του κράτους.

 

Στη συνέχεια, αφού ανέδειξε ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά στο νομοσχέδιο για αναβάθμιση των τουριστικών σπουδών, αναφέρθηκε στις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. για την επαγγελματική εκπαίδευση: «Με ολιστικό σχεδιασμό όλων των βαθμίδων της Ε.Ε.Κ., μέριμνα για το επαγγελματικό λύκειο, αναβάθμιση των ΙΕΚ, θέσπιση διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ, θωράκιση του δημόσιου χαρακτήρα του συστήματος πιστοποίησης, ενίσχυση του θεσμού της μαθητείας σε όλες τις δομές που εφαρμόζεται, φροντίδα για την εκπαίδευση ενηλίκων και την συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση.»

 

Κλείνοντας, η Βουλευτής υποστήριξε: «Η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να έχει σύνδεση, αναφορά και στόχευση στην αγορά, τις εξελίξεις και τις ανάγκες της. Ωστόσο, η σχέση δεν πρέπει να είναι ετεροβαρής και μονοσήμαντη. Οι μαθητές και οι καταρτιζόμενοι, αλλά και γενικά το εκπαιδευτικό σύστημα, δεν πρέπει να είναι παρακολούθημα της αγοράς, αλλά να λειτουργεί με αυτονομία ώστε να προωθεί ευρύτερες τεχνολογικές καινοτομίες και ανάγκες, να είναι ο στρατηγικός νους για την ευημερία των πολλών, όχι τις απαιτήσεις των λίγων, να μεριμνά για το ολικό συμφέρον, όχι για τη μερική εύνοια.»

6 Προβολές0 Σχόλια

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page